Pączki

Pączki

czwartek, 10 października 2013

Bilet do raju, świnia i święte piątki - czyli o sposobie na oszczędzanie

Po dniu takim jak dzisiejszy nie mam siły na "dzieciatego" posta. Musicie mnie zrozumieć -  po kilku godzinach krzyku obu Pączków na raz, całym dniu przytulania ( chwilami dwóch na raz) i animowaniu, animowaniu, animowaniu - marzę już tylko o wyłączniku w głowie pt. "bezdzietnywieczór".

Ale w związku z tym, że dawno nie pisałam postanowiłam podzielić się blogowo fajną ideą - Teorią Świętej Piątki, którą kilka lat temu zaraził mnie kolega, a potem ja kilkoro znajomych. 


Zabawa "w piątki" polega na tym, że pod żadnym pozorem nie wydaje się pięciozłotówek. Dodatkowym warunkiem jest zbieranie monet na z góry określony cel ( mnie jakoś nie motywuje zbieranie dla zbierania). Jak widać moja skarbonka to świnia podróżująca po świecie. Dzięki niej udało mi się już uzbierać kieszonkowe na kilka ładnych zagranicznych wypraw ( i na buty ślubne za 400 zł bo się złamałam, ale cen był szczytny :P ). Żeby zabawa się udała, monety najlepiej wyjmować z portfela i wrzucać do skarbonki jak najczęściej - inaczej ciężko jest ich nie wydać ( panie sprzedawczynie zawsze lukają czy aby na pewno nie mam nic drobniejszego niż 10 zł). 

Ja statystycznie sama zbierałam 100-150 zł miesięcznie, bo najczęściej płacę kartą. Teraz, gdy do zabawy ( i zbierania na podróż do Włoch), przyłączył się T. - zbieramy około 150-200 zł miesięcznie. Specjalnie tak płacimy i dodajemy końcówki, żeby wydano nam w świętej piątce, często też walczymy w sklepach broniąc monet przed sprzedawczyniami. 

Niestety mimo, że razem zbieramy dopiero od czerwca, świnia napchała się już prawie na maksa. Trzeba zakupić nową wielgachną albo kilka mniejszych :)

Powodzenia w zbieraniu :) 

4 komentarze:

  1. to się wkręciliście! :D ja próbowałam kiedyś odkładać, ale musiałby mąż chować to co chcę odłożyć bo jak wiem gdzie jest kasa to za chwilę jej nie ma :P ale pomysł super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz się zaopatrzyć w skarbonkę, której się nie da otworzyć :)

      Usuń
  2. do twoich kilku znajomych zrazonych piątkową manią należe i ja (a co za tym idzie Kuba):) świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na podróże małe i duże ? :) czy na małe kubalątka :P ?

      Usuń